ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
작성자 Erin Woo 작성일 24-10-21 05:25 조회 9 댓글 0본문
ناودانی چیست؟
ناودانی یا (European Standard U Channel) UPN, قيمت ناودانی UNP یکی از مقاطع فولادی باز و بسیار پرکاربرد در صنعت و ساختمانسازی است. درواقع پروفیل ناودانی به شکل حرف U یا C انگلیسی میباشد. این پروفیل از یک سطح افقی که جان نامیده میشود و همچنین دو سطح عمودی که بال نام دارد، تشکیل شده است و به طور معمول بالها زاویه ای 90 درجه با سطح جان دارند و موازی هستند. البته با توجه به نیاز بالها ممکن است به صورت شیب دار ساخته شوند. واضح است که ایجاد این تغییرات در ناودانی مستلزم ایجاد تغییر در فرآیند تولید ناودانی میباشد. با توجه به کاربرد گسترده انواع ناودانی، در تولید این مقطع صنعتی و ساختمانی علاوه بر فولادهای کربنی و پوششدار گالوانیزه از کامپوزیتهای پلیمری، آلومینیوم، فولادهای ضدزنگ نیز میتوان استفاده کرد در نظر داشته باشید که قیمت ناودانی بسته به جنس آن، متفاوت است.
فولاد البرز غرب
کارخانهی فولاد البرز غرب قيمت ناودانی در سال ۱۳۸۵ و در نزدیکی شهر تاکستان تأسیس شد. این شرکت در ساخت ناودانی فولادی از استانداردهای EN10056-2 و DIN EN 17100 استفاده کرده و سایز ناودانی تولیدی آن از ۸، ۱۰، ۱۲ تا ۱۴ متغیر است.
تولید ناودانی به روش نورد سرد: قيمت ناودانی تمامی مراحل در تولید انواع ناودانی به روش نورد گرم را به خاطر بیاورید؛ با این تفاوت که پیش از ورود به مرحله فرمدهی، از کوره بیرون میآید.
ناودانی اروپایی قاب فلزی
در هنگام انتخاب متریال برای ساخت ناودانی اروپایی، بایستی در وهله اول به کیفیت آنها توجه کرد. نکتهی مهمی که وجود دارد این است که برای ساخت محصولات قاب فولادی، باید از فولاد صددرصد خالص استفاده کرد. باتوجه به این مقدمه میتوان گفت که سازندگان، ناودانی اروپایی قاب فلزی را با استانداردهایی فراتر از اصول صنعتی تولید میکنند. دلیل این ادعا آن است که تولیدکنندگان از فولاد ksi 57 و G90 به جای ksi 50 و G60 استفاده میکنند. محصولاتی مانند ناودانی ۴، ناودانی تیرچه، ناودانی ۲۰ و ناودانی 10 اروپایی مواردی هستند که این مدعا را تایید خواهند کرد.
۲. ناودانی سنگین
ابعاد و وزن این نوع ناودانیها با مقادیر درج شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین توسط تعدادی از برندهای داخلی و بعضی از کشورهای اروپایی تولید میشود.
کاربرد ناودانی در ساخت سازههای فولادی
ناودانیها به همراه تیرآهن و سایر مقاطع فولادی در ساخت ساختمانهای مختلف تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر آن امکان استفاده از این محصول بهصورت ناودانی تیرچه، تسمه و مهاربند هم وجود دارد.
انواع مختلف ناودانی براساس شکل ظاهری
در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.
تولید ناودانی به روش فابریک
روش فابریک همان نورد گرم وسرد است که برای تولید بسیاری از مقاطع فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد استفاده میشود. تنها قيمت ناودانی تفاوتی که در روش فابریک ساخت ناودانی وجود دارد این است که فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است.
فرایند تولید قيمت ناودانی به روش نورد گرم
این روش نیز مشابه فرایند تولید ناودانی فابریک میباشد. در روش تولید ناودانی نورد گرم، شمش فلز در کوره تحت حرارت قرار میگیرد تا به دمای مورد نظر یعنی 1100 درجه برسد. سپس با عبور از غلطکهای افقی و عمودی به تدریج فرم مورد نظر را به خود میگیرد و در نهایت در اندازه مورد نظر برش خواهند خورد. اگر مراحل تولید در همین مرحله تمام شود، به ناودانی تولید شده، ناودانی نورد گرم گفته میشود. در روش نورد گرم کیفیت ناودانیهای تولید شده پایین است؛ چراکه فرصت و زمان کافی برای فرایند تولید وجود ندارد. پایین بودن کیفیت این نوع ناودانی موجب شده قیمت آن نسبت به سایر ناودانیها پایین تر باشد.
ناودانی یا (European Standard U Channel) UPN, قيمت ناودانی UNP یکی از مقاطع فولادی باز و بسیار پرکاربرد در صنعت و ساختمانسازی است. درواقع پروفیل ناودانی به شکل حرف U یا C انگلیسی میباشد. این پروفیل از یک سطح افقی که جان نامیده میشود و همچنین دو سطح عمودی که بال نام دارد، تشکیل شده است و به طور معمول بالها زاویه ای 90 درجه با سطح جان دارند و موازی هستند. البته با توجه به نیاز بالها ممکن است به صورت شیب دار ساخته شوند. واضح است که ایجاد این تغییرات در ناودانی مستلزم ایجاد تغییر در فرآیند تولید ناودانی میباشد. با توجه به کاربرد گسترده انواع ناودانی، در تولید این مقطع صنعتی و ساختمانی علاوه بر فولادهای کربنی و پوششدار گالوانیزه از کامپوزیتهای پلیمری، آلومینیوم، فولادهای ضدزنگ نیز میتوان استفاده کرد در نظر داشته باشید که قیمت ناودانی بسته به جنس آن، متفاوت است.
فولاد البرز غرب
کارخانهی فولاد البرز غرب قيمت ناودانی در سال ۱۳۸۵ و در نزدیکی شهر تاکستان تأسیس شد. این شرکت در ساخت ناودانی فولادی از استانداردهای EN10056-2 و DIN EN 17100 استفاده کرده و سایز ناودانی تولیدی آن از ۸، ۱۰، ۱۲ تا ۱۴ متغیر است.
تولید ناودانی به روش نورد سرد: قيمت ناودانی تمامی مراحل در تولید انواع ناودانی به روش نورد گرم را به خاطر بیاورید؛ با این تفاوت که پیش از ورود به مرحله فرمدهی، از کوره بیرون میآید.
ناودانی اروپایی قاب فلزی
در هنگام انتخاب متریال برای ساخت ناودانی اروپایی، بایستی در وهله اول به کیفیت آنها توجه کرد. نکتهی مهمی که وجود دارد این است که برای ساخت محصولات قاب فولادی، باید از فولاد صددرصد خالص استفاده کرد. باتوجه به این مقدمه میتوان گفت که سازندگان، ناودانی اروپایی قاب فلزی را با استانداردهایی فراتر از اصول صنعتی تولید میکنند. دلیل این ادعا آن است که تولیدکنندگان از فولاد ksi 57 و G90 به جای ksi 50 و G60 استفاده میکنند. محصولاتی مانند ناودانی ۴، ناودانی تیرچه، ناودانی ۲۰ و ناودانی 10 اروپایی مواردی هستند که این مدعا را تایید خواهند کرد.
۲. ناودانی سنگین
ابعاد و وزن این نوع ناودانیها با مقادیر درج شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین توسط تعدادی از برندهای داخلی و بعضی از کشورهای اروپایی تولید میشود.
کاربرد ناودانی در ساخت سازههای فولادی
ناودانیها به همراه تیرآهن و سایر مقاطع فولادی در ساخت ساختمانهای مختلف تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر آن امکان استفاده از این محصول بهصورت ناودانی تیرچه، تسمه و مهاربند هم وجود دارد.
انواع مختلف ناودانی براساس شکل ظاهری
در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.
تولید ناودانی به روش فابریک
روش فابریک همان نورد گرم وسرد است که برای تولید بسیاری از مقاطع فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد استفاده میشود. تنها قيمت ناودانی تفاوتی که در روش فابریک ساخت ناودانی وجود دارد این است که فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است.
فرایند تولید قيمت ناودانی به روش نورد گرم
این روش نیز مشابه فرایند تولید ناودانی فابریک میباشد. در روش تولید ناودانی نورد گرم، شمش فلز در کوره تحت حرارت قرار میگیرد تا به دمای مورد نظر یعنی 1100 درجه برسد. سپس با عبور از غلطکهای افقی و عمودی به تدریج فرم مورد نظر را به خود میگیرد و در نهایت در اندازه مورد نظر برش خواهند خورد. اگر مراحل تولید در همین مرحله تمام شود، به ناودانی تولید شده، ناودانی نورد گرم گفته میشود. در روش نورد گرم کیفیت ناودانیهای تولید شده پایین است؛ چراکه فرصت و زمان کافی برای فرایند تولید وجود ندارد. پایین بودن کیفیت این نوع ناودانی موجب شده قیمت آن نسبت به سایر ناودانیها پایین تر باشد.
댓글목록 0
등록된 댓글이 없습니다.